Чому вчителі ходять до школи на канікулах?
Шкільне життя сповнене руху, пізнання, дослідження, змагання. Це осередок постійних «чому?» і «як?»; тут співіснують мода і традиції, класика й модерн, навіть авангард… Школа – це такий собі постійно діючий вулкан, що тримає оточення в тонусі: з одного боку, це напруження, викликане вічною енергією, боротьбою, сутичками, змаганнями, а з іншого, це життєдайне джерело, що породжує прекрасні плоди: розумних, допитливих, самодостатніх, здатних на красиві вчинки, навчених працювати й приносити користь собі й своєму народові молодих людей. Це тільки на перший погляд здається, що випускник школи протягом 11 років лише підріс і став красивим. А коли уважно придивитися, то можна вгадати в дорослій дитині вміння орієнтуватися в суспільстві, здатність розуміти життєві проблеми й шукати способи їх вирішення; можна помітити дитячу чутливість до найрізноманітніших видів мистецтва, вміння практично застосувати набуті знання, навички культури поведінки й розуміння межі між прекрасним і огидним, між нормами й аномаліями. Отже, доросла дитина є результатом всебічної зовнішньої та внутрішньої «обробки» в тому вулкані, в тій доменній печі – школі.
А таким собі каталізатором постійного вдосконалення дитини завжди є вчитель. Це зразок, шаблон, матриця. Це та форма і той зміст, що потрібен для наповнення громадянина, Людини, сина своєї Землі. Звісно, із науковим розвитком, культурними, моральними змінами в суспільстві і вчитель, аби йти в ногу з сьогоденням і відповідати вимогам часу, зобов’язаний постійно вчитися й удосконалюватися, залишаючи все ж незмінними основи науки й виховання. Саме тому в період запланованого й такого необхідного відпочинку дітей вчитель має особливо сприятливий час для самоосвіти й самовдосконалення. Цьому сприяють семінари, тренінги, педагогічний лекторій, засідання методичних комісій.
30 жовтня в Нижньодуванському ЗЗСО І-ІІІ ступенів відбувся такий захід. Зібралися 28 вчителів Нижньодуванського та Новочервоненського закладів середньої освіти. Під час зустрічі педагоги обмінялися позитивними емоціями, методичними секретами, досвідом. Шевченко Олена Віталіївна – начальник соціально-гуманітарного відділу Нижньодуванської ОТГ - ознайомила вчителів та вчительок зі змінами в галузі освіти України, попередила про невідворотні кардинальні зміни в системі оцінювання діяльності навчальних закладів, в критеріях та методах оцінювання рівня навчальних досягнень не лише випускників старшої школи, а й базової та й початкової. Наголосила: «Готуймося: ЗНО складатимуть скоро і в 9, і в 4 класі». А найкращою підготовкою до наступних іспитів є аналіз попередніх результатів, тому Олена Віталіївна шляхом практичного використання інформаційних комп’ютерних технологій навчила знаходити й аналізувати на освітніх порталах результати цьогорічного ЗНО та ЗНО попередніх років.
Окрім того, на засіданні методичних комісій прозвучали доповіді про ключові питання, що обговорювалися на регіональних та обласних курсах і семінарах. Моргошина Ірина Володимирівна – заступник директора з навчально-виховної роботи Новочервоненського ЗЗСО І-ІІІ ступенів доповіла про основні зміни в новому Законі України про освіту. Ще раз нагадала про зміни в українському правописі вчитель української мови та літератури Нижньодуванського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Рибальченко Валентина Василівна. Про психологічні основи управлінської діяльності в умовах нової української школи (НУШ) доповіла Шапталова Галина Геннадіївна – заступник директора з навчально-виховної роботи Нижньодуванського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Ткачова Олена Ростиславівна – заступник директора з виховної роботи Нижньодуванського ЗЗСО І-ІІІ ступенів - доповіла про організацію виховної роботи в закладах освіти за сучасних умов, а Вдовін Олександр Анатолійович – вчитель історії та правознавства Нижньодуванського ЗЗСО І-ІІІ ступенів розповів про особливості та методи формування національно-культурної ідентичності зростаючої особистості в сучасних умовах. Всю цю інформацію педагоги Нижньодуванської ОТГ сприйняли з задоволенням та визнали як корисну й необхідну.
Після загального засідання вчителі мали можливість перейти до практичної діяльності на панельних засіданнях методичних комісій за напрямками освітньої діяльності: вчителів початкової школи, суспільно-гуманітарних, математичних, природничих та художньо-естетичних дисциплін. Все це заради майбутнього: освіти, виховання і достойного фізично та морально здорового життя.
Так все-таки чому вчителі ходять до школи на канікулах?
Рибальченко В.В., керівник методичної ради Нижньодуванської ОТГ